hír
A kritikusokon kívül valószínűleg antropológusok munkájának bevonását is igényelné a titok megfejtése: miért annyira népszerűek nálunk Bud Spencer…
továbbhír
A Budapest Rooftop Cinema szervezői soron következő vetítésük meghirdetésekor még nem tudhatták, hogy a Kincs, ami nincs és az És megint dühbe…
továbbhír
Elhunyt Bud Spencer, eredeti nevén Carlo Pedersoli, a nyolcvanas évek legnagyobb pofozógépe, egykori olasz vízilabda-válogatott. Korábban az…
továbbhír
Erdélyben is beindítja filmforgalmazási tevékenységét a Mokép, magyar néprajzi filmfesztivál a Művészetek Völgyében, és Bud Spencer és Terence Hill…
továbbmagazin
Rendezők, filmszínészek álma – mégha háborognak is az elmaradó jogdíjbevételen -, hogy a TV-ből felvett műveik VHS-példányait rongyosra csévéljék a…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié